AVENTURI de la Cupa Doripesco  “Cei mai mari 27 pesti.”

Avem in echipa cam tot ce ne trebuie: forta de munca, ambitie, experienta si minutiozitate. O combinatie care din punctul nostru de vedere se apropie de perfectiune!

Un articol de Iunut Udrea

Sa va spun, Povestea unui rig cat o cariera!

Se intampla la Cupa Doripesco / Cei mai mari 27 de pesti competirie unde aliniem la start o echipa noua, dar cu membrii vechi: Ionut Udrea, Alex Stingaciu si Iulian Lazar!

La start, se prezinta echipe cu renume si cu o mult mai mare experienta decat a noastra: Dan Draguloiu Team, Tata Nitu(cu Cristi Mihalcea in echipa), Buji si Dani Dan, Marcel Formagiu, Mitica Bontas, Bucovina si altii la fel de ambitiosi si puternici.

Lasam noului venit, Iulian Lazar, sansa de a si confirma sortii norocosi, il incurajam, spunandu i ca nu conteaza ce extrage si l trimitem singur la tragerea la sorti, noi ramanand la masina😅😅

Dupa vreo 15 minute se intoarce la masina bombanind si jurand ca nu va mai trage in viata lui la sorti: trasese standul 15, al doilea cel mai prost de pe balta, dupa standul 16- un capat de balta cu adancime medie de 1,8-2,0m, o deschidere in dreapta de aprox.150m, practic o balta a nostra, dar care nu tine peste, cel putin peste mare!
Ne incurajam reciproc, incercam sa-l imbarbatam si pe Iulian si-i dam inainte!

In 1,5 ore eram instalati, cu Buji si Dani Dan in stanga noastra, pe standul 14! Pfff, macar de aveam viata mai usoara in stanga, fiindca singura sansa era sa pescuim in baliza din stanga, spre standul 14, pestele venind de sus, nicidecum din zona din dreapta!

Fiind un pescuit curat, doar bila si plumb, ne asteptau 3 zile de relaxare, nervi de otel, perseverenta si calcule!😃

Incepem timid cu 3 lansete in baliza stanga si alegem sa nadim constant zona dintre baliza stanga si jumatatea standului! Ciupim cativa pisoi de 7-8kg, dar nimic notabil! Nu aveam nici cursivitate, dar ne imbarbatam ca nici vecinii nostri de pe standul 14 nu prindeau!

Prima zi ne scade un pic moralul:iesisera multi pesti mari, un 26+, 20+ si altii intre 18 si 20….Ne gandim ca nu avem ce face decat sa i dam inainte, sa mentinem nadirea si sa l asteptam!

Primele 24 de ore trec fara ceva notabil!
In jurul pranzului observam ca vecinii incep sa aiba ceva cursivitate, dar culmea, dinspre ei reusisem sa ciupim doar vreo 2 pesti….ceva nu era unde trebuie….Dupa cateva serii de lanseuri, gasim la vreo 125m spre jumatatea standului o zona foarte mica cu substrat tare…era atat de mica incat uneori lansam si de 5-6 ori pentru ca montura sa ajunga unde trebuie….treaba este ca am observat ca zona respectiva ne oferea un raspuns rapid si bun! Dupa 2 pesti in decurs de 30 de minute adusi de acolo, alegem sa schimbam abordarea:pastram o lanseta in directia balizei stanga, in 80-90m, merge cu 2 pe zona vizata de pesti, iar cu lanseta 4 il cautam de la jumatatea standului spre dreapta…poate,poate!

In jurul orei 20.00, munca si inspiratia ne este rasplatita: un solzos de 19,650, iar viitorul suna bine😃

Dupa 48 de ore, mai ne trebuie un peste pentru a ne putea gandi la ceva! In jur de ora 13.00, agatam un treispar, dar e bun doar pentru poze! Pe la 14.00, de pe aceeasi zona tare, vine un 15,650, iar creierele noastre incep sa faca din ce in ce mai multe calcule! Intrasem in ultimele 24 de ore, strategia de nadire si localizarea functionau, pestii raspundeau!

In stanga nostra, Buji&Co scoteau peste dupa peste, insa toti nepunctabili! Ca un paradox, pestii lor eliminau bilele nostre!😅
Ultima noapte o facem alba, iar gandurile merg spre ultimele ore de concurs, ce aveau sa se joace doar de dimineata si pana la ora 12, cand concursul de termina! In nicio noapte arbitrii nu au fost deranjati de cantare suplimentare!
Ne facem calculele si tragem concluziile:cu un peste de 15kg urcam pe locul 2, iar cu un peste de 18+ castigam concursul precum Donald Trump alegerile….parea o utopie….Mai mult decat atat, ceilalti nu trebuiau sa mai prinda, iar statistica ne spunea ca….toti pestii mari, cu exceptia unuia ce fusese prins la 7 dimineata, fusesera prinsi dupa amiaza!😅

Persevaram si ne jucam sansa!
Ultimele 6 ore de concurs:in jurul orei 08.00 pozitionam lansetele pe aceleasi locuri, aruncate exact asa cum ne doream! Decidem sa nu le mai schimbam la o ora, contrar a cum procedasem pana atunci(mizasem pe un pescuit de interceptie, cu un raspuns rapid si cautare continua a zonelor bune, avand in vedere gherla in care pescuiam)!

Ora 11.20
Runn puternic pe lanseta 1(cea din baliza stanga, aruncata in 80-90m)!
Intep, pestele se comporta violent in continuare si incepe sa ia fir(dupa trasatura si modul in care lua fir, puteam sa jur ca este nepunctabil…observasem in cele aproape 3 zile de concurs faptul ca pestii mari nu plecau pe run violent, ci mai degraba intindeau progresiv, iar dupa intepare aveau tendinta de a o lua in lateral!
Tamburul desfasoara fir ca o bobina de motor trifazic, eu ma inarmez cu rabdare si l astept…incerc de cateva ori sa l poticnesc, insa fara rezultat….prima emotie o am cand tamburul se opreste si varful se tensioneaza…eliberez tot mai mult frana, dar tamburul nu se clinteste, pulsul creste! Verific tamburul si observ ca firul era in clips, batul fiind folosit pe zona tare mult cautata! Reusesc sa eliberez firul, iar pestele se duce undeva in 150-160m, cat am putut aproxima dupa firul desfasurat de pe tambur! Se opreste si incep usor sa l aduc, acesta fiind momentul in care realizez ca nu trag de un rocker(denumire data pestilor de pana in 10kg care dau din cap in drill😅)! Iulian vine langa mine si discutam relaxati despre drill, peste si altele😃

Ora 11.50
Mainile imi sunt amortite, dar sunt calm! Pestele se duce in dreapta pontonului, spre mal! Reusesc sa l ridic si imi vine sa plang si sa rad in acelasi timp:inaintasul este infasurat pe peste, astfel ca ridic pestele cumva de spate si coada/la suprafata apare o coada cat doua cazmale de maini si un spate gros si viguros, ambele de un galben perfect.
Dupa 30 de minute, pestele e obosit si iese de 2 ori in dreapta, in mal, iar eu il trimit pe Iulica in apa, cu minciogul….resuseste la un moment dat sa l bage pe jumatate intr un minciog normal de crap, dar….loazba e loazba…ii lipsesc 15-20 de cm pt al baga complet, iar pestele isi ia fir iar! Nu i nimic, rezistam!
Pleaca in stanga pontonului, incerc foarte lin sa l scot iar la suprafata, Iulica e la 2-3 metei de el, asteptandu l sa mai iasa o singura data deasupra!

Ora 11.53
Pestele se apropie usor de suprafata apei, ii pot vedea galbenul imediat sub pelicula de apa….inca putin, doar 20-30 cm….nu fortez, iar el ramane o fractiune de secunda in tensiune, dupa care coboara ca un submarin spre fund….si….momentul pe care nu l am trait vreodata si nici nu vreau sa l mai traiesc….rigul cedeaza de la 2cm de carlig, iar plumbul iese usor deasupra apei….pestele s a dus….

Era ora 11.53, Iar noi traiam punctul culminant al unui film horor! M am asezat pe scaun, imi tremurau mainile si ma uitam pierdut la rodpod!
Iulian s a dus in rulota si a scapat niste lacrimi!

Alex cred ca a fost cel mai echilibrat dintre noi 3…zic asta fiindca intre timp a mai plecat o lanseta pe run, iar el a intepat si a intrat in drill…nici nu realizasem…nu mai realizam nimic! Nu ni se putea intampla asa ceva!
Iar pentru ca totul sa fie cu martori, Buji si Dani Dan venisera si ei in stand, vazand ca drill ul dureaza! Au plecat dupa ce a rupt…

Nu pot descrie modalitatea in care am strans si am plecat de pe balta. Nu pot descrie cum a fost ziua in continuare.

Iulian a studit rigul cu lupa, iar expertiza a decis:ciupit undeva in larg in vreo scoica sau ceva, iar in mal, chiar in momentul ala fatidic, a cedat! Nu mai inainte, nu in larg, nu in minciog, nu in cradle! Nu! La 30 de cm de minciog!

Unii ar spune:frumusetea pescuitului! Altii ar spune: ghinion! Ar mai spune si:soarta!
Indiferent ce ar fi, un lucru e clar:am facut ceva mare pe standul ala si am fost la un pas sa realizam ceva fabulos, doar ca….zeii nu s au uitat spre noi!
Mergem inainte si pastram amintirile!

Apropo, credeti ca suntem nebuni daca am pus rig-ul in rama??😅
Noi chiar tinem la amintirile nostre, iar expeienta asta parca ne a unit si mai mult!!…mai ales ca, dupa ce am analizat la rece actiunile fiecaruia, nu am avut nimic sa ne reprosam!! Soarta si atat!

Regula: Norocul este exceptia, nu regula jocului!😉